Jsou 3 hodiny ráno a vaše stránky nefungují. Nevíte o tom, dokud spíte. Po probuzení to ale vypadá na problém ve vaší cloudové službě, což pro vás znamená, že budete trávit několik hodin opravou vzdálených serverů. Stejně jako doma u vašeho Wi-Fi routeru, vše se restartem později vrátí do normálu. Celkově však sečteno, byli jste offline po dobu šesti hodin. Existují však možnosti, jak této časové ztrátě předejít.

Když lidé mluví o těchto situacích, slyším o chybách manažmentu. Systémy selžou, a to jak cloudové, tak on-premise řešení. Co by mělo být též dáno, ale bohužel často není, je, že Cloud by měl mít schopnost opravit problémy nebo jim dokázat automaticky zabránit .

Vedení systému v Cloudu není jen o poskytování a zrušení serverů. Jde tu také o monitorování klíčových datových bodů, jako je IP adresa serveru, databáze, aplikace, sítě, middleware a obvyklých vlastních hledisek, pro které musíte vytvořit své osobní monitorovací nástroje. V tomto případě by mohl systém Cloud-manažmentu nastartovat opatření, jako je například zapnutí nápravných procesů serverů, databází a aplikací. Nejlepším možným řešením při výpadku cloudových služeb je nastavení automatizace v Cloudu, při které dojde ke spuštění záložního serveru nebo přesměrování uživatele na jiné datové centrum. Celkový výpadek se tak zkrátí na 10 minut, z původních šest hodin a to je značný rozdíl, který ušetří čas, práci i peníze. Konkrétní nástroje pro manažment cloudových řešení se značně liší od organizace k organizaci. V mnoha případech je právě systém Cloud-manažentu schopen automaticky zapnout redundantní systém, zatímco jsou primární servery v procesu oprav.