Cloud Elements, společnost zaměřená na vývoj API integračních nástrojů určených pro developery, dnes oznámila financování v hodnote 13 miliónů $.(Sem uvést v CZK)  Podle společnosti se celkové vynaložené finanční prostředky rovnají 21,2 miliónům $.

Proč má Cloud Elements k dispozici tak velký objem peněz? Má za úlohu vyřešit jeden z největších problémů, kterému podniky čelí: „Sdílení dat mezi více systémy. Cloud Elements má jedinečný přístup k tomuto problému. Místo vytváření integračního produktu, odděleného od aplikace, má vestavěnou integraci přímo v rámci aplikace.” říká Mark Geene, spoluzakladatel CEO společnosti.

Cloud Elemnts poskytuje vývojářům jedno administrační rozhraní pro připojení k těmto aplikacím. Mark Geen uznáva, že je potřeba vynaložit mnoho úsilí při tvorbě těchto aplikací. Na druhé straně však Cloud Elements snižuje množství práce, které by bylo i tak třeba vynaložit.

Cloud Elements na trhu soupeří se společnostmi jako jsou SnapLogic nebo MuleSoft, které se pokoušejí řešit podobné problémy. Podle Geena je hlavní rozdíl mezi nimi a Cloud Elements ten, že Cloud Elements jako jediná firma pracuje v samotné aplikaci. Ostatní fungují jako externí služby zaměřené na IT a to tak, že pomáhají řešit problémy s datovou komunikací.

Myšlenka Cloud Elements má svůj původ, stejně jako většina ostatních startupů v tom, že spoluzakladatelé narazili na problém, který nedokázali vyřešit. „Založili jsme jinou SaaS společnost s názvem Channel Insight (ta byla nakonec předaná společnosti Model N), která shromažďovala data z CRM a účetních systémů. Zkoušeli jsme různé metody (připojit se k těmto datům), a zjistili jsme, že žádná z metod není postavena na integraci do samotné aplikace.“

Proto se rozhodl vyvinout produkt určený speciálně za tímto účelem, a v roce 2012 založil v Denveri společnost Cloud Elements. Společnost fungovala bez investorů do roku 2014, kdy vytvořila produkt jak ho známe dnes. Tehdy se rozhodla najíst investory, kteří nakonec poskytli peníze v hodnotě více jak 8 miliónů $.

S 55 zaměstnanci společnost každým čtvrtrokem roste o 40%. Plánuje investovat do expanze oddělení spokojenosti zákazníků, zvětšit prodej a marketing (tak jak se to od rychle rostoucího startupu očekává).

Zároveň chce společnost zvětšit počet systémů, které je Cloud Elements schopen propojit.

„Existuje velká poptávka po spojení většího množství systémů. Neexistuje limit pro počet aplikací, které potřebujete propojit.“ říká Geene.